jachym.org - web o nejednom :) neobyčejném miminku

Vítejte na mém webu!

Český ráj, penzion Agáta 2011

Krátká dovolené v prověřeném penzionu, aneb, lobujeme „Pojeďte příští rok s námi“!

Je tam herna pro děti, vyhřívaný bazén na zahradě, prolejzačky a pískoviště, docela velká trampolína, králíček a slepičky, občerstvení a super snídaně.

2.7.2011 (so)

• Příjezd kolem třetí. Ihned po příjezdu byla objevena žlutá motorka, poté autíčko u pískoviště a pak obrovská trampolína.
  • V podvečer vycházka k úpatí skal, Jáchym se naučil nové slovo „duna z písku“.
  • Večeře v hospůdce s výhledem na skalní město, junior běhající po přilehlém fodbalovém hřišti. Jen trošku přitopit a víc sluníčka a bude to idylka.

3.7.2011 (ne)

• Leje jako z konve od rána.
  • Dopolední výlet do škodováckého muzea v Mladé Boleslavi (http://www.skoda-auto.cz/…/museum.aspx).
  • V muzeu největší hit socha Laurina a Klementa, a pak šlapací traktůrky které mají skoro všude.
  • Po odpoledním spánku řádíme na trávníku a v herničce, opět nezbytné krmení králíčka.
  • Před večeří rychlá vyjížďka na Kost (tam téměř liduprázdno) a prohlídka skalního domečku.
dovolena_kost

4.7.2011 (po)

• Počasí se ráno trošku umoudřilo, tak jsme se odvážili do ZOO Liberec (http://www.zooliberec.cz/cz). Samozdřejmně v ZOO jsme pěkně zmokli.
  • Půjčili jsme si vozík a Jáchym se v něm ochotně vozil.
  • Největší hit byla mašinka vozící na okružní jízdu po ZOO, krmení pávů u oběda a dřevěný krokodýl.
  • Ještě jsme stihli v půl 2 krmení lachtanů, tak to se Jáchym taky nechal krmit a přitom na krmení koukal.
  • Večer jsem se zkusmo projel 20km na kole, bahno všude a silnice ještě trošku mokré, ale šlo to.
dovolena_ZOO

5.7.2011 (ut)

• První hezký den, hurá!
  • Dopoledne Jáchym řádil na hřišťátku u penzionu, konečně byly skluzavky suché.
  • Po obědě a spaní vyrazil táta s Jáchou na cyklovýlet do srdce skal, na Hrubou skálu, Adamovo lože, kolem Vajdštejnu (zde mělo proběhnout bubububuBU na rytíře, ale jaksi se nepovedlo), a pak přes okraj Turnova zpět do penzionku.
  • Večer Jáchym vymyslel Fonis (Fotbal s prasklou pálkou na líný tenis) a snažil se ostatní děti podrobit svým rozkazům (to se setkalo ne zcela s úspěchem, ježto je nejmenší a navíc ani nemluví).
dovolena_prolejzacka

6.7.2011 (st)

• Krásně už od rána. Horko zapudilo naše plány na výlet do Šťastné země (http://www.stastnazeme.cz/), kde podle pana Radímka není moc stínu a místo toho jsme vyrazili na výlet do skalního města. Z odhadovaných dvou skalních okruhů jsme ušli jeden, ale i tak to bylo dost.
  • Zhruba 7,167 km divokým terénem.
  • Jáchym střídavě ťapkal a nechal se nosit v nosítku. Cestou neusnul a tak byl posléze ukňučený a protivný.
  • Další luxusní obídek v hospůdce pod Skalami, kde náš výlet začal i skončil. Jáchym zbodnul Dršťkovou i s Dršťkama a poté trošku rýže s omáčkou od plněné papriky a ukradl tam chlapečkovi chodítko, autíčko, chrastítka … , ale nakonec vše vrátil.
  • Po návratu si dali relax na pokoji a taťka skouknul další etapu TdFrance.
  • Nu a odpoledne strávili s Radímkem přetahovanou o autíčka a kombajn a tak dál …
dovolena_skaly

7.7.2011 (čt)

• Dnes byl v plánu výlet do Vrchlabí a návštěva porodnice :) .
  • Zhruba na půli cesty – mi zvuk motoru začal stále více připomínat vytuněnou káru, nebo podzvukové letadlo. Když se z toho rozdrnčeli i okna bylo mi vše jasné – je to rozbitý.
  • Místní pan venkovan, právě vystoupivší z auta, s dechem tak po pěti panácích, mi potvrdil doměnku, že to je vejfuk, ale že by se s tim nesral a do Vrchlabí by jel klidně ještě stokrát.
  • No to se může stát jenom nám toto :( .
  • Naštěstí máme mobili s internetem a GPS (které se pan vesničan divoce vysmál) a tak jsme rovnou obvolali asi 4 servisy v Turnově a v posledním pokusu jsem se chytli na šikovného pána, který rovnou začal navigovat, jak se k němu dostaneme. No stejně jako když si děcko odře kolínko, tak nám mistr servisman přivařil na vejfuk náplastičku a vzal si za to 2 kilča. Jáchym měl zážitek ze servisu, hlavně se mu líbili zvedáky na auta. V Praze se bude muset nechat vejfuk vyměnit.
  • Co s načatým dopolednem? V penzionku jsme se s Jáchymem rozhodli vyzkoušet místní bazén a po chvíli osmělování a pištění jsme se divoce spouštěli po protiproudu (v tomhle případě využitém jako poproud) a divoce u toho řičeli a pištěli.
  • Pak byl strach z želvy ale nakonec se skamarádili a Jáchym jí ochotně vrhal ke dnu holčičce která se pro ní potápěla.
  • Po poctivém odpoledním spánku, vyrazili jsme v počtu (J a L) na další cyklotůru se třemi vrcholy v cestě (Valdštejn/Hrubá Skála, Trosky, Kost). Na Hrubé skále proběhla již tradičkní teplá lázeňská oplatka a kofola, Trosky jsme viděli asi z půl kilometrové vzdálenosti, na vrcholové stoupání jsem neměl sílu, a na Kosti nás vypekla bába, která nám jen oznámila, že už má zavřeno :) .
  • Co se týče zvířecí galerie, tak dneska jsem to málem položil přes Slepejše ve skalách, dál jsme viděli Býky s rohama a náhubkem, a v jezírku u podtrosecké cesty jsme chvíli pozorovali Pijavice (a taky je krmili trávou).
  • Z Kosti do penzionku to už pak byla pohodová vyjížďka.
  • Vyhladovělý Jáchym po návratu ochotně pořádal hrachovou polévku a zeleninový salát, kdy nám z řeckého salátu vyzobal asi 70% všech oliv.
  • Večer nechtěl usnout a pomohlo až odvelení mámy pryč a po chvíli řvaní přislib, že se vrátí když usne. Zítra bude druhá iterace do Vrchlabí.
dovolena_bazen

8.7.2011 (pá)

• Předposlední den, na druhý pokus jsme v pohodě dorazili na prohlídku do Vrchlabí. Zatímco Běla si povídala s paní doktorkou (B: v rámci vylepšení krevního obrazu, bylo mi doporučeno pojídání biftečků) , vyrazili jsme na procházku do zámeckého parku, nakoupili uši a nové duše do pukyho.
  • Pak cesta zpět, když už to Jáchyma dost nebavilo v autě, tak nám náhoda přivedla do cesty fungl novou rozhlednu. Vítr už rozfoukal mraky tak byl hezký výhled, ale největší úspech měl samozřejmě dřevěný držák na kola, alias, mašinka.
  • Po krátké návštěvě pivovarské prodejny Svijany a Hospůdky pod skalami, se Jáchym propadl do spánku a já jsem se psychicky chystal na odpolední cyklo.
  • Cyklo na Kozákov je opravdová lahůdka, je znát že forma ještě není taková a kila navíc taky.

9.7.2011 (so)

• Den odjezdu, ráno rychlé balení věcí, poslední proběhnutí po zahradě, krmení králíčka a slepiček, kontrola vodníka a kluka. Hromadné foto na drakovi a v domečku.
  • Po rozloučení jsme se ještě vypravili podívat do vychvalované Šťastně země. Oproti očekávání bylo nebe bez mráčku a potvrdilo se, že tam opravdu není moc stínu. Bezpočet prolejzaček, klouzaček, houpaček, lanovek, trampolíny plus horko = rychlá smrt. Dvě hodiny řádění a poté chvilku po poledni rychlý úprk ze slunce do rozpálenéhou auta. Jáchym usnul během minutky se sušenkou v ruce a jelo se do Prahy.
  • Po příjezdu a rychlém přenošení věcí domů jsme ještě skákli na tříkolce do Kaskády na masíčko.
dovolena_spolecna

Na příště jsme si nechali například:

• Ještěd
  • Malá skála
  • Blata a procházka Laholí
  • Safari dvůr králové
  • Aquapark Babylon v Liberci
  • IQ park v Liberci
  • Kozí farma v Pěnčíně

Jáchymkova nová slova a věty z dovolené: DE, DÁ, BUK, BUBUBU, BUBÁK, DUNA, HAJS, PŠTROS (neznalý by to asi nepoznal), TANK, MÁMA DÁ, TÁTA DE.

««« Předchozí text: Namazanej Následující text: Nedělní zahrádka »»»

autor: libor | 10. 7. 2011 Ne 13.48 | tisk | Na výletě | 0 komentářů | 507x

Komentáře k textu

- Formulář pro nový komentář

K textu nebyl napsán žádný komentář.

Přidej komentář!

Kliknutím vložíš: Vlož smajla :-) Vlož smajla :-( Vlož smajla ;-) Vlož smajla :-D Vlož smajla 8-O Vlož smajla 8-) Vlož smajla :-? Vlož smajla :-x Vlož smajla :-P Vlož smajla :-|
Příspěvěk je formátován Texy! syntaxí. Není povoleno HTML, odkazy se převádějí automaticky. Pokud se komentář nezobrazí, neprošel bezpečnostní kontrolou a já jej musím schválit přes administraci. Nevkládej jej prosím znovu.
Aby se auto rozjelo je potřeba ho